Followers

bracess my choice...^_____^..........

meh dekat ket...nop cter sal bracess eah...sesape yang x bknan...bleh angkat kaki..hhehehehe............sedikit info.....
countdown bebeh.
i'll be back for my school session.
anyway ,
this time i would like to share with u guys
HOW BRACES GET STUCK IN MY TEETH ?
hahaha
act , i wanna share my experience when i was wearing braces
about  5 months ago.
because people keep asking me
wahh! gigi kau cantiklah.
tersusun je . senyum pun manis HAHA
i remember this one time,
act my senior told me
she was so impressed with my teeth
when the first time i enter the dorm
like seriously
i wear my braces since i was 16 years old
it was around 21 march
act , when u want to wear braces
u have to survey the dental clinic
most of the dentist will charge around 5k to 6k
for your up and bottom teeth
but i got free for both side.
SURPRISING?sebenarnye...ak gune guarantee letter drp pjbt abh ak...die kan polis....so..dpt la free!!
ONLYYYY !
i wear it because of the reason
that my teeth is getting JARANG.
(not like halimah jongang ok)
because my parents scared that her daughter will nvr get MENANTU(kidding)
so , they want me to wear braces.
yessssssss !
usually people wear it for 2 years.
HUH....
THE PAIN
when the doc pull it out
it was like showing the CRUEL DOC haha
he using like this kind of metal stuff
to pull it off
and i was injected with "bius" , it taste STINK !
i can feel it in my tongue.


(my appoinment card)(bkn sebenar)
so , the day has come.
it takes more than hour to put that metal stuff
in my teeth HAHA
after weearing that braces
i have to meet the doc
once in a month!!!
i was called as GB(GIGI BESI)

 sebenarnye due orang ni kawan baik aku....hmmm...kiteorg sehati sejiwa la...hahaha coz dierorg pom pakai gak...
this is how i look when braces got stuck on my teeth
s
ya i know , my bibir MENJUIH
and i cant smile . HATE THAT TIME. haha
i remember the doc asisstant said to me
after my teeth become TERSUSUN
u're become a beautiful young lady
(blushing) haha

12 comments:

Norul said...

sakit x dear?mcm nk pakai jugak je..hihii

armouris said...

lagi info tentang pendakap gigi di SIHAT SELALU - Kaedah Memasang Pendakap Gigi

Nur Syazana Mohammed Sani said...

pakai braces nie xsaket kan ? tapi sume nak kene pantang ,. zana da xpayah pakai ,. sebab gigi da lawo ,. kehkeh

moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana

http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/kau-dengan-ak-same.html

hidayah said...

sakit jugak la..tp lau lame2 pakai jd biasa...x rase ape2 pom...hehehe....ramai member sy yang da pakai....nak tiru kate mereka...hahahahak...best...jg group plak kat skolah..jom r....

Hasrul Hazrin said...

cute bile dh pkai bracers... he3..

NUrhidayaH said...

hahaha.....nak jugak k?

Ija AppLe :) said...

waAa.. cantek r nanti bile snyum..
nak pkai gak,tp xtaw bile.hehe ^^

NUrhidayaH said...

hehe..jom r...pakai..best...pglman terindah...
:D

Cik Ca'ah said...

eh,cmne blh dpt free? ala,ca'ah ingt nak pakai jugak tapi bajet takde. huhu

NUrhidayaH said...

HMMmmcamne nk explain ea...saya gune surat guantee letter abh saye...org yang keje krajaan boleh gune srt 2.lau ade bayaran ,dia akn potong gaji abah saya tros..cam2 la....tp sya refer kat hospital besar negeri..hmm..

dya mohamad said...

dayah wat kat mane ni?dya nak wat jugak.tp taktau kos dia and kat mana.inform me please(:

NUrhidayaH said...

buat kat hospital kuala terengganu...mula2 2..kita kna cek kat klinik kerajaan..then baru dia inform ke pihak atasan iaitu hospital yang berdekatan......