Followers

GOODBYE BRACESS! HELLOW RETAINER!!


Hye readers....hari ini aku rase sedih campur bahagia sangat..kalau korang ikuti blog aku sejak dulu lagi mesti korang da tau kan yang aku adalah salah satu gadis comill yang memakai bracess a.k.a pendakap gigi...hehheee...(angkat kening macam ziana zain). tapi aku dah buang dah bracess semalam.Syukur alhamdulillah! Di sini aku nak share ngan korang pasal retainer pulak..korang tahu tak ape itu retainer? tak tahu kan?hahahhaa *bajet aku tahu*

meh la dekat sikit! nak bisik ni..sebenarnya....retainer tu adalah menda alah yang perlu kita pakai selepas memakai bracess.Pemakaian retainer adalah penting untuk mengelakkan gigi korang yang dah sedia tersusun tu kembali kepada keadaan asal (keadaan sebelum memakai bracess).Retainer bagi aku more complicated compare dengan bracess sebab menda ni dapat dibuang dan perlu dibuang jika korang nak swimming atau melakukan sukan yang lasak! fuh! penat aku cerita... jap,(tarik nafas dulu)


Agak terseksa la jiwa raga beserta dengan bakul aku memakai retainer ni..memang cerewet tahap gaban.Aku punyer percakapan pun dah jadi huru hara.... korang tau kenapa??? mama aku pun sejak aku pakai menda alah ni jarang nak fahaam apa yang aku cakap..sedih nye rase.....

TEKANAN DIRASAKAN APABILA.....

Apabila aku nak cakap dia bunyi macam kanak-kanak umur dua tahun sebab P.E.L.A.T

EXAMPLE:

  • Aku suka sangat dengar lagu ni(bunyi sebelum memakai retainer)
  • Aku scuke cangat degar lagu ni(bunyi selepas memakai retainer)


SEKSI DIRASAKAN APABILA.....

Aku dahla tak boleh sebut huruf S Sebab dia akan keluar bunyi macam minah london pulak aku rase..hahhaha... auuww.... seksi bro! hahaha.. semalam member aku cakap bile dia dengar aku berkata-kata boleh menyebabkan botol budu kat rumah dia pecah! ouch!! kurang asam jawa punye orang...hahahahha....ade ke patot cakap aku macam tu... *mybe da bosan hidup lame tu kot* 

BERBALOI DIRASAKAN APABILA.....
  
Aku punye gigi dah nampak more great berbanding dulu....yahooooo


p/s: Budak comill ni da penat menulis.... jom rehat minda lak!! ;)

No comments: