Followers

Warkah BuaT Future Zauj

Kehadapan bakal suami tersayang *aku tak tahu siapa*,
This letter is for you. *gatal* SIhat? *hehe*. Hope you are in a good health. *blushing lagi*. When can we finally meet? Or rather get married? *gatal lagi. haha!*. Not sure why i'm writing this but i guess i just can't wait to meet you *or again get married to you. haha*...walaupun saya tak kenal lagi siapa bakal zauj saya,tapi awak kena baca jugak warkah ni.sila baca surat dari miss hidayah a.k.a your future zaujah dengan penuh teruja (ala-ala menjerit bila tengok uncle aznil haji nawawi keluar kat tom tom bak program show).Mesti awak cakap,perempuan mengada mana la yang suruh awak baca warkah ni kan?.. ha? berani awak panggil saya mengada? baling 10 biji durian kan ! okay-okay,taknak gaduh-gaduh.Awak kan future zauj saya.. ececcececee...Kalau awak nak kahwin dengan saya,mesti awak kena tahu apa yang saya suka dan tak suka kan?kata nak jadi suami mithali..saya tak nak merepek panjang lebar.nanti tak pasal-pasal awak termuntah darah pink pulak..okay-okay,baca ni dengan teliti ye sayang .


 i pray that you are a NON-smoker
Perkara yang saya paling pantang bila orang lelaki merokok.Dalam banyak-banyak benda saya tak suka benda ni.Awak sayang saya kan?taknak tengok saya mati awal kan? so ! please..please dont try nak hisap rokok segala bagai depan saya. i dont want you to die because of cigarettes. *ini serius ye!*Cari buku nota .salin ni ye..hahhaa.(buat muka duck face ala-ala control cute gitu) hahahaa...Kalau awak buat jugak,saya tak nak suap awak makan lunch masa balik dari office  .
 i pray that you are a true Muslim
Saya mahu awak bimbing dan didik saya dan anak-anak mengikut syariat Islam supaya bahagia dunia akhirat. Nak harapkan saya sorang memang saya ni tak berapa nak pandai.*maluss.Saya nak sangat kalau lepas solat magrib sama-sama,awak bercerita tentang kisah-kisah teladan kat saya.Awak cakap,saya catit dalam nota.wahh..indahnya.. Saya paling suka dengar tazkirah pendek sebab saya sedar saya jahil ilmu agama..*ambil tisu kesat air mata*. so,kepada future zauj saya,silalah kumpul kisah-kisah teladan bermula dari sekarang sebab zaujah awak yang comil lagi ayu ni suka sangat dengar orang bercerita tentang kisah dahulu kala.

hugs and kiss

saya seorang manusia yang suka peluk dan cium orang (ibubapa dan adik-adik).Tabiat ni sukar untuk saya buang tau.Jadi,semoga bakal zauj (yang saya tak tahu siapa) bukan seorang yang mudah rimas dengan perlakuan tersebut.awak ! kan awak nak jadi zauj saya,bace la bebetul,kan saya kahwin dengan  Aeron Aziz kan.baru tahu,even dia dah berusia sikit..tapi bak kata orang,cinta tak mengenal usia.cewahhh...Awak,janganlah buat muke blurr bila baca tajuk 'HUG and KISS' kat atas ni..Setiap pagi kan,selepas breakfast.. saya pakaikan awak tie kat depan pintu rumah kita..saya akan kiss awak kat pipi,dahi dan hidung..hahhaa..kejam tak saya? nasib la..Mesti awak cakap "ape benda la minah comell ni merepek"mesti awak rasa nak baling saya dengan 10 biji buah tembikai kan? hahahaha.Tapi perbuatan saya tu simple je..hahaa.no matter what kalau sekarang awak cakap apelah perempuan senget otak tak betul ni merepek kan?padahal tak tahu lagi dengan siapa saya akan nikah.but,saya pasti jika dah ditetapkan jodoh saya dengan awak.even awak pergi korea jumpa Salena Gomez pun kan(eh ! salena ade di korea ke??ahh lantaklah.hahahaa).One dayy awak akan datang kat saya then cakap "weh,aku sayang hang !" dan :
HIDAYAH.JADILAH YANG HALAL BUAT SAYA DAN SAYA AKAN MEMBAHAGIAKAN AWAK SEMAMPU YANG BOLEH

Awak jangan buat muke tergelak jahat ala-ala devil macam tu..memang lah sekarang saya macam senget sikit tulis surat awal-awal.Nanti lepas kahwin..awak pulak yang akan tergila-gilakan saya macam rakyat malaysia tergila-gilakan mawi world akademi fantasia tu.. *eh kenapa tetiba keluar nama mawi lak..masuk dalam surat cinta aku ni.hhahaha..abaikan..

childish

Awak..serious saya cakap yang saya langsung tak matang.. Perangai sebijik macam budak tak cukup umur.Saya suka main dengan haiwan comell kadang-kadang sampai tertidur.Hari tu saya main dengan kambing yang baru lahir kat belakang rumah mama saya..tibe-tibe sejam kemudian baru saya tersedar yang saya dah tertidur hampirsejam kat kandang kambing tu (atas kerusi). mesti awak pelik kan?dan terasa macam nak baling saya dengan manggis je kan?hahaa.mesti awak pikir..alahai macam mana la minah ni boleh sampai terlelap tengok binatang yang bertanduk dua tu..over betul la kan? satu lagi,saya suka berlari,pergi mall sekalipun kalau nak cari barang saya akan berlari dapatkannya *macam elfira loy berlari sambil senyum manis cenggitu.. hahahahhahahaa..Selepas tu.saya selalu sesat kalau tempat mall tu ramai orang.Tak tahu kenapa...umur dah 18.tapi perangai mengalahkan budak 8 tahun kot.jadi awak kena selalu hold my hands kalau dah sah jadi suami isteri nanti..kalau tak,wife kamu yang childish ni akan hilang...saya jenis yang mudah leka bila tengok barang-barang..hahaa...awak pegang saya kemas-kemas ea? alolololo romantik gitu... kalau tak,saya merajuk 2 minit. !. *buat muncung macam itik * awak ! jangah lah gelak...kan kalau saya hilang ,awak akan jadi duda awal nak??takut tak?takut tak?(angkat kening macam ziana zain)..hahhaahaha

Masak ,cadbuary and ice cream

Encik, i am not a good cook but i'll learn eventually. Saya janji. Sikit-sikit lame-lame jadi bukit kan? Hehe. Moga-mogalah awak ni tak kuat komplen.awak awak awak...dengar lahni...saya suka sangat cadbuary dan ice cream.tak kira la ice ream harga 20 sen sekalipun..semua saya rembat *kuat betul minah ni melantak .pokai..pokai duit' hahhaa...bila awak balik kerja,saya akan tunggu awak depan pintu dengan ice cream dan dengan senyuman seikhlas mugkin..saya bukan jenis demand tau...nanti saya suruh pakcik lori paddle pop hantar ice cream kat banglo yang indah *rumah taknak kalah* hahaha .nanti tak payah lah awak susah-susah nak pergi naik basikal kat kedai semata-mata nak belikan ice-crem buat saya..nanti kita makan sama-sama tau.awk suap saya..saya suap awak.. nice sangat ! hehehee *muka teruja *.Nanti kalau saya bersalin,awak masakkan makanan buat saya tau (ikan kering ngan nasi putih)..hehe..tak kisah awak masak tak sedap pun.saya akan makan masakan dari suami saya.. bila saya dah sihat,saya akan masakan buat awak pulak..poyoo kan? hahhaa... bila weekend..wajib kita masak sama-sama sambil makan ice cream dan..dengar tazkirah pendek dari awak..ok tak??

sentiasa bersama

awak..dengar sini..semua pasangan akan bergaduh..tapi kalau kita bergaduh saya nak kita selesaikan dengan cara baik.encik, i pray that you are wiser than me. I have problems in making decisions, so i hope having you around will make things easier. even saya tak tahu siapa awak,tapi saya sentiasa nak awak selalu bersama saya sebab saya cintakan awak..awak kalau awak baling saya dengan tv plasma,buah tembikai or batang mop sekalipun,saya akan cube calm down ( tv plasma tu dah melebih) hahahaa...saya akan elak macam jackie chan...*cuba bayangkan* hahahhahahaa .saya nak kita akan selalu bersama walau susah atau senang tau?? kalau awak tak tahu pun..buat-buat lah tahu ye..huhuhuhuhuhu... last but not least,saya harap bakal suami saya yang saya tak tahu dan tak kenal siapa anda tu rajin-rajinlah baca warkah ini... saya tak pandai nak bermadah kat sini.hahhaa..okayh.. ketemu di hari lain.saya mahu pergi membuat kerja rutin harian yang lain pulak iaitu sikat rambut singa kat amazon. ehh tak de la gurau je....
saya akan selalu support awak .in shaa allah,saya akan menjadi pendamping awak yang terbaik..bukan harta yang saya mahukan,cukuplah dengan keikhlasan awak mendidik saya untuk menjadi muslimah yang  solehah.semoga kita berjaya membentuk sebuah keluarga yang sakinah. AMEEN.

                                                                            yang ikhlas : 
                                                                          nurhidayah aida ibrahim
                                                                         *future zaujahmu yang comel



                                                                          

1 comment:

NUrhidayaH said...
This comment has been removed by the author.